Nieodłącznym elementem współczesnego marketingu firm przemysłowych jest reklama. To czynnik decydujący o sprzedaży produktów. Odpowiednio zrealizowana trafia do szerokiego grona odbiorców i kilkukrotnie podnosi zyski przedsiębiorstw.
Istnieje kilkanaście typów reklamy, w zależności do jakiej grupy są skierowane. Są reklamy zawierające morał, pouczenie np. reklamy ubezpieczeń, banków. Są reklamy zabawne, pełne kolorów głównie zabawek dla dzieci, jak również słodycze. Są reklamy kipiące seksem np. bielizna, kosmetyki do ciała. Jak również są reklamy, w których scenariusz wygląda jakby był pomyłką autora albo zlepkiem kilku niepasujących do siebie pomysłów.
Ważnym elementem wizualizacji na ekranie lub też wersji papierowych jest odpowiednio dobrana ostrość obrazu, zdjęcia oraz dobrze dopasowana ścieżka dźwiękowa. Coraz częściej wykorzystywane są popularne piosenki z aktualnych list przebojów tak, aby słysząc je w radiu, w sklepie przywoływały nam obraz danego produktu, przypominając o jego zakupie.