Virtual assistant sitting at home office and talking on the phone with her boss

Nikt nie lubi spędzać całego dnia na załatwianiu spraw czy robieniu zakupów. Wykonanie tych obowiązków utrudniają kolejki w bankach, sklepach, przychodniach i innych miejscach. Również dla osób pracujących przy obsłudze klientów sala wypełniona zniecierpliwionymi ludźmi jest dużą przeszkodą w wykonywaniu pracy. Jest na to jednak rozwiązanie – w każdym z wymienionych miejsc można zainwestować w system kolejkowy.

Takie rozwiązanie jest wygodne zarówno dla klientów, jak i dla obsługi. Systemy kolejkowe widuje się w coraz większej ilości miejsc. Sprawdzają się one wszędzie tam, gdzie codziennie załatwia sprawy duża ilość klientów. System taki opiera się zwykle na automacie, który wydaje klientom bileciki z numerami. Karteczki te często zawierają również informację o tym, ile osób jest już w kolejce, a także mogą informować o przybliżonym czasie oczekiwania. Numery biletów są kolejno wyświetlane na odpowiednim ekranie przy kasie czy okienku, kiedy poprzednia osoba zostanie obsłużona.
Systemy kolejkowe pozwalają na załatwienie drobnych spraw w pobliżu, jeśli oczekujący wie, że na obsłużenie będzie musiał czekać na przykład pół godziny. Jest to również rozwiązanie problemu ustalania kolejności, gdy klienci nie mogą porozumieć się w kwestii tego, kto powinien być pierwszy w kolejce. Nie trzeba też czekać na stojąco w ogonku – można zająć miejsce siedzące i wstać dopiero, kiedy na ekranie pojawi się odpowiedni numer.