Niewątpliwie dwudziesty pierwszy wiek, to wiek wielu zagrożeń. Jednym z nich jest nadmierna konsumpcja, która wynika z między innymi z reklam, promocji oraz pewnej mody.
Media zasypują nas reklamami, zachęcają do korzystania z atrakcyjnych ofert. W efekcie podejmujemy decyzję o zakupie (głównie produktów spożywczych), nie zawsze ta decyzja jest słuszna.
Wspomniana nadkonsumpcja, to nic innego jak dostarczanie do organizmu nadmiernych ilości pożywienia. Omamieni reklamą decydujemy się na zakup nadmiernej ilości produktów spożywczych. Reklamowane produkty to zazwyczaj produkty bogate w tłuszcze i węglowodany (słodkie i gazowane napoje, słodycze, słone przekąski), nadmierna ich konsumpcja prowadzi do nadwagi, otyłości oraz innych schorzeń metabolicznych.
Reklama manipuluje, podświadomie wpływa na nasze decyzje i zachowania. Warto, więc zastanowić się czy wpływ reklamy nie jest zbyt silny. Czy decyzje które podejmujemy podczas codziennych zakupów są zgodne z naszymi rzeczywistymi potrzebami.